CARA MEMBUAT PESANAN SEKIRANYA BERMINAT DENGAN ITEM YANG DIJUAL.

SILA HUBUNGI SAYA

EIJA 0127098576

ATAU

BOLEH EMAILKAN KE

saljuqais@gmail.com

SELAMAT BERSHOPPING UNTUK YANG TERSAYANG..

Saturday, February 26, 2011

Giant Pillow Book - Princess Stories RM69.90

Princess Stories Giant Pillow Book 
  • Great for sleepovers, naptime & travel !!
  • 10 full-color pages
  • Plush, comfy pillow that's an entire classic storybook
  • Made of soft polyester fabric, fiber filling inside. Pages are in 3 layers each (10 pages), middle layer supported with pvc to avoid pages out of shape.
  • Machine washable
  • Product Dimensions : H43cm x W31cm x D12cm
  • Packing :  thick pvc bag with zip

MUDAH DENGAN LAMPIN KAIN MODEN LUNATOTS

Assalamualaikum....

Mengapa tajuk entri kali ini begini ya? hehehehe... Biasanya ibu-ibu yang bekerja akan berfikir berkali-kali bila ada keinginan untuk menukar penggunaan PAMPERS kepada LAMPIN KAIN MODEN yang juga dikenali dengan nama CD yang mudah disebut dan diingat....

Tak sukar sebenarnya. Cuma CD yang ada untuk anak tersayang berjumlah sekurang-kurangnya 20keping CD. Opppsssssssssssss bukan niat saya untuk menyuruh anda... atau anda membelinya sekaligus sehingga 20keping CD... Belilah secara bijak iaitu setiap bulan 1 pakej(5set/keping CD).

Ini adalah supaya kita dapat membasuh secara pukal iaitu membasuh 3hari sekali.. Biasanya anak akan menggunakan CD sekurang-kurangnya 6 hingga 7 keping CD sehari. Setelah dipakai, pastikan najis dan air kencing anak dibuang dan diperah kemudian letakkan dalam baldi atau bekas bertutup...

Meh-meh saya tunjukkan camne mudahnya berCD.. Untuk ibu-ibu bekerja, biasanya kita perlu menyediakan CD dalam keadaan sedia dipakai...untuk memudahkan ibu dan juga pengasuh.

Ini adalah hasil basuhan CD anak saya si Qais. Diangkat dari Jemuran


Ni namanya Insert(pelapik). ada jenis Mikrofiber dan Booster(Micrifiber&Hemp-untuk Qais pakai di waktu Malam).


Disebelah kiri adalah Lampin Kain Moden untuk bahagian depan. yang sebelah kanan adalah Lampin Kain Moden di sebelah dalam yang mempunyai poket.


Masukkan Insert kedalam poket. kena pastikan insert dimasuk dengan kemas dan tidak berlipat didalam Lampin Kain Moden.


Tarrraaaaaaaaaaaaaa.... Ha da siap dah.... cantik je bila tengok kan.... sejuk mata memandang...hati pun terasa lega


Nak tengok tak sape yang gigih membantu saya....jeng! jeng! jeng!!


Qais memang sentiasa membantu saya.... memang nampak macam mengacau... tapi saya terhibur dengan keletahnya.......

SO...... TIADA ALASAN UNTUK MENDAPATKAN YANG TERBAIK UNTUK YANG TERSAYANG


Monday, February 21, 2011

Simple Dimple Shield Back Pack


RM59.90



FEATURES
  • Sidewall Fully Padded & Insulated
  • Stylish Hardcase For Added Protection
  • Divider Can Be Rolled Up
  • Comfortable & Adjustable Shoulder Straps
  • Excellent Bag For Diaper, Baby Accessories, Sports, Biking, School, Etc
  • Multi Purpose Pad Included
  • Size : 30L x 15W x 36H cm

ADVANTAGES

  • Designer Bag
  • Many Compartments
  • Water Resistance
  • Modern & Stylish
  • Durable
  • Special Design

Available colour.
 

WHITE, BLACK, GREY

MILK BOOSTER

Milk Booster adalah produk kesihatan yang membantu menambahkan kuantiti pengeluaran susu badan. Ia dapat membantu masalah pengurangan susu dikalangan ibu yang menyusukan bayi.



Melilia Soya Organic

RM19.90  RM15.90
Save: 20% off
100% Organic, Tiada Perasa atau Warna Tiruan 

Kacang soya mengandungi:
besikaliumfosforus,3X kalsium lebih tinggi daripada susu lembu dan 11X lebih tinggi  protein. 3X protein lebih tinggi dari telur Ia juga kaya dengan Vitamin B.

Sesuai untuk semua jenis umur (termasuk bayi-bayi). Terutama yang alah kepada susu lembuIa boleh dicampuradukkan dengan  air sejuk atau air panasSila gunakan penggoncang minuman untuk hasil terbaik.



PIL ASI 


RM 20.00


PIL-PIL ASl membantu untuk meningkatkan pengeluaran air susu ibu. Bayi menjadi sihat dan kuat, memelihara keadaan kesihatan ibu semasa penyusuan.


Cara Pengambilan:


 5 biji 3 kali sehari
( Sekotak pil ASI adalah untuk 1 bulan )

Sunday, February 20, 2011

SIMPLE DIMPLE Anti Mosquito Bracelet (RM12.90)


BEST SELLER



  • Natural Citronella Extract Which Approved by EPA.
  • Effective For 180 Hours To Protect Mosquito Againts Bite
  • Adjustable Strape
  • Infant Safe
  • Water Resistance and user Friendly
  • Re-usable Clam Shell Container
  • Excellent For Travel, Indoor, Sport

  • Available colour- Green, Pink, Blue and Purple


Lamaze Musical InchWorm (RM39.90)



The Lamaze Inchworm is a soft cuddle toy,
 it's a noise-maker and it is a growth chart too.


Lamaze Musical Inchworm

RM59.90  RM39.90
Save: 33% off




  • It has beautiful colors to attract baby's gaze and encourage exploration through touch.

  • To further stimulate baby, the Lamaze Inchworm has many sounds throughout its body.

  •  There are rattle sounds, a squeaker and crinkle sounds.In fact, the two rattles inside the Inchworm's different body parts have a different pitch to further stimulate baby.

  • The design of the Lamaze Inchworm with its dangling legs, antennas and its distinct body parts will offer baby additional tactile benefits.



  • LUNATOTS...PAKEJ Lampin Kain Moden (CD) Jenis Butang V2(RM216.00)

    PAKEJ LAMPIN KAIN MODEN (CD) JENIS BUTANG 

    RM240 RM216

    BELIAN SECARA PAKEJ LEBIH PENJIMATAN
    ( DISKAUN 10%)


    PAKEJ Lampin Kain Moden Jenis Butang


    LUNATOTS VELCRO CD terdiri dari:

    • Adalah Produk Malaysia
    • Bahagian luar terdiri dari material PUL yang tahan lasak dan waterproof
    • Bahagian dalam terdiri dari kain fabrik microfleece yang memberi keselesaan pada kulit bayi
    • Sesuai untuk bayi yang baru lahir sehingga berumur 3tahun
    • Pelapik dalam (insert) terdiri dari 3 lapisan microfiber
    • Mempunyai Butang laras untuk Laraskan size (S, M, L dan XL)
    • Penjimatan sehingga 10% sekiranya dibeli secara pakej (5set)
    • UPDATE 050311


    TERDAPAT SEHINGGA 26 PILIHAN WARNA MENARIK MENGIKUT CITARASA TERKINI



    LUNATOTS CD 


    Rekabentuk yang unik dengan 4*3 butang boleh laras untuk saiz XL,L,M dan S

    PENAMBAHBAIKAN DARI LUNATOTS

    - CD Lunatots boleh digunakan untuk berat anak 3kg sehingga 17kg(sehingga anak tidak lagi perlukan pemakaiannya)
    - Sesuai juga dipakai  untuk masa yang lebih panjang(10mlm-7pg) dengan penggunaan 2keping pelapik microfiber.

    PESANAN DARI LUNATOTS

    - Sentuhan terus diantara pelapik mikrofiber dengan kulit bayi akan menyebabkan kulit bayi kering. Masukkan pelabik mikrofiber didalam poket supaya hanya lapisan microfleece yang menyentuh kulit bayi anda.

    CARA-CARA BASUHAN UNTUK CD LUNATOTS

    1. Untuk kali pertama,(CD baru), lakukan basuhan CD sebanyak 3X supaya kadar penyerapan akan menjadi lebih baik.

    2. Penggunaan 1 set CD adalah selama 4 jam sahaja.

    3. Buangkan kotoran sehabis mungkin dan perahkan sebelum dimasukkan ke dalam mesin basuh.

    4. Tidak digalakkan menggunakan sabun yang mempunyai enzim-enzim pemutih, pelembut, pewangi atau apa-apa sahaja yang boleh membuatkan satu lapisan yang menghalang kadar serapan oleh pelapik luar dan dalam CD. Penggunaan Lunacare adalah digalakkan terutama untuk CD Lunatots.

    5.CD yang telah dibasuh boleh dijemur terus di bawah cahaya matahari ataupun di dalam rumah.

    TIP-TIP Dari LUNATOTS.

    - Jumlah Penggunaan CD bagi seorang anak untuk sehari adalah sama dengan kuantiti penggunaan pampers pakai buang untuk sehari. Oleh itu adalah lebih baik sekiranya seorang anak mempunyai sekurang-kurangnya 10 keping CD.

    - Kekerapan basuhan untuk pelapik mikrofiber(insert), akan menambah kadar penyerapan untuk pelapik mikrofiber(insert) tersebut.

    - Disarankan agar menggunakan beg basuhan (Laundry Bag) setiap kali basuhan CD

    LUNATOTS...Lampin Kain Moden (CD) Jenis Butang V2 (RM48.00)


    Lampin Kain Moden Jenis Button.



    LUNATOTS VELCRO CD terdiri dari:

    • Adalah Produk Malaysia
    • Bahagian luar terdiri dari material PUL yang tahan lasak dan waterproof
    • Bahagian dalam terdiri dari kain fabrik microfleece yang memberi keselesaan pada kulit bayi
    • Sesuai untuk bayi yang baru lahir sehingga berumur 3tahun
    • Pelapik dalam (insert) terdiri dari 3 lapisan microfiber
    • Mempunyai Butang laras untuk Laraskan size (S, M, L dan XL)
    • Penjimatan sehingga 10% sekiranya dibeli secara pakej (5set)
    • UPDATE 050311


    TERDAPAT SEHINGGA 26 PILIHAN WARNA MENARIK MENGIKUT CITARASA TERKINI


    LUNATOTS CD 

    Rekabentuk yang unik dengan 4*3 butang boleh laras untuk saiz XL,L,M dan S


    PENAMBAHBAIKAN DARI LUNATOTS

    - CD Lunatots boleh digunakan untuk berat anak 3kg sehingga 17kg(sehingga anak tidak lagi perlukan pemakaiannya)
    - Sesuai juga dipakai  untuk masa yang lebih panjang(10mlm-7pg) dengan penggunaan 2keping pelapik microfiber.

    PESANAN DARI LUNATOTS

    - Sentuhan terus diantara pelapik mikrofiber dengan kulit bayi akan menyebabkan kulit bayi kering. Masukkan pelabik mikrofiber didalam poket supaya hanya lapisan microfleece yang menyentuh kulit bayi anda.

    CARA-CARA BASUHAN UNTUK CD LUNATOTS

    1. Untuk kali pertama,(CD baru), lakukan basuhan CD sebanyak 3X supaya kadar penyerapan akan menjadi lebih baik.

    2. Penggunaan 1 set CD adalah selama 4 jam sahaja.

    3. Buangkan kotoran sehabis mungkin dan perahkan sebelum dimasukkan ke dalam mesin basuh.

    4. Tidak digalakkan menggunakan sabun yang mempunyai enzim-enzim pemutih, pelembut, pewangi atau apa-apa sahaja yang boleh membuatkan satu lapisan yang menghalang kadar serapan oleh pelapik luar dan dalam CD. Penggunaan Lunacare adalah digalakkan terutama untuk CD Lunatots.

    5.CD yang telah dibasuh boleh dijemur terus di bawah cahaya matahari ataupun di dalam rumah.

    TIP-TIP Dari LUNATOTS.

    - Jumlah Penggunaan CD bagi seorang anak untuk sehari adalah sama dengan kuantiti penggunaan pampers pakai buang untuk sehari. Oleh itu adalah lebih baik sekiranya seorang anak mempunyai sekurang-kurangnya 10 keping CD.

    - Kekerapan basuhan untuk pelapik mikrofiber(insert), akan menambah kadar penyerapan untuk pelapik mikrofiber(insert) tersebut.

    - Disarankan agar menggunakan beg basuhan (Laundry Bag) setiap kali basuhan CD

    Play Gym (RM69.90)

    Sesuai dijadikan tempat yang selesa bagi bayi rehat dan bermain serta boleh dijadikan sebagai hadiah untuk yang tersayang 

    SUNNY DAY ACTIVITY PLAYGYM (RM69.90)




    FLOWER FRIENDS PLAYGYM (RM69.90)




    HAPPY FRIENDS ACTIVITY PLAYGYM (RM69.90)






    SURI SLING RM149.90


    dibuat daripada fabrik kapas yang kualiti
    - Ketahanan dan kualiti Gegelung  telah diuji ketahanan sehingga lebih 400kg
    - Terdapat pelapik untuk belakang dan kaki anak
    terdapat poket kecil sebagai tempat menyimpan dompet atau telefon tangan
    .

    SLG06-SURISLING (RM149.90) 


    SLG03-SURISLING (RM149.90)


    SLG03-SURISLING (RM149.90) 

    TELAH DIJUAL



    Panduan Beli Belah Sebagai Persediaan Kelahiran

    Keperluan Penyusuan Susu Ibu

    [ ] Hadiri kelas persediaan Penyusuan Susu Ibu
    [ ] 1 Pam Susu (Manual/Elektrik)
    [ ] 10 Botol Susu Penyimpanan
    [ ] 1 Kotak Plastik Penyimpanan Susu
    [ ] 1 Krim Puting Luka
    [ ] 6 Keping Pad Payudara Boleh Basuh
    [ ] Pemanas Susu Ibu (Warmer)

    Keperluan Lampin Anak

    [ ] 10 Helai Lampin
    [ ] 1 Kotak Liner
    [ ] 1 Wetbag
    [ ] 1 Bag Basuhan
    [ ] 1 Kotak Sabun

    Keperluan Pakaian & Aksesori

    [ ] 10 Pasang Baju Lengan Pendek
    [ ] 5 Pasang Baju Lengan Panjang
    [ ] 4 Pasang Sarung Tangan & Kaki
    [ ] 1 Set Bantal & Tilam
    [ ] Permainan

    JADUAL HARIAN PEMAKAIAN CD

    Jadual Harian Pemakaian
    Lampin Lunatots (sebagai panduan)

    7 pg - 10 pg : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    10 pg - 1 tgh : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    1 tgh - 3 ptg : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    3 ptg - 6 ptg : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    6 ptg - 9 mlm : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    9 mlm - 12 mlm : 1 lampin dengan 1 mikrofiber
    12 mlm - 7 pg : 1 lampin dengan 1 mikrofiber dan 1 hemp

    Jumlah 7 lampin dengan 7 mikrofiber dan 1 hemp sehari

    *bergantung kepada kuantiti dan kekerapan bayi anda buang air kecil

    Lunatots WetBag.

    RM 39.90


    Huraian:

    Warna : BiruMerah, Orange dan hitam
    Saiz : 32cm X 34cm
    Bahan : PUL
    Beg ini sangat serbaguna! Boleh diguna sebagai beg kalis air dan bau. sesuai untuk menyimpan CD yang telah digunapakai sebelum dibasuh.

    Beg Basuhan Lunatots (Lunatots Laundry Bag)

    MEDIUM : RM19.90
    LARGE: RM24.90




    Huraian:
    Warna : Putih
    Saiz : 45 X 50cm
    Bahan : Dua lapisan Poliester
    Adalah digalakkan menggunakan beg basuhan ini setiap kali basuhan CD bagi menjaga kualiti dan ketahanan CD tersebut

    LunaCare (1kg) RM17.90

    KENAPA PERLU GUNA LUNACARE?

    1. Cecair atau sabun biasa mungkin mengandungi bahan kimia yang boleh mengakibatkan berlakunya tindakbalas terhadap kulit bayi. Ini akan mengakibatkan kulit bayi ruam ataupun melecet.
    2. Oleh itu kami telah menghasilkan LunaCare dimana ia adalah pencuci yang selamat untuk pakaian dan lampin kain anak anda.
    3. Formula yang digunakan dalam penghasilan pencuci LunaCare ini amat sesuai untuk kulit bayi yang sensitif. Alahan kulit mungkin terjadi keatas kulit-kulit bayi yang sensitif bila menggunakan pencuci yang mengandungi bahan dari limau dan kelapa. LunaCare bebas dari dua bahan tersebut.
    4. Ciri-ciri Pencuci LunaCare
      • 100% Phosphate bebas (kami menjaga planet kesayangan kita!!)
      • biodegradeable
      • Tiada enzim-enzim
      • Tiada pemutih
      • Tiada pewangi
      • formula pekat


    Cara Basuhan:

    1. Untuk CD jenis velkro, pastikan pelekat dilekatkan pada pelekat basuhan untuk mengelakkan ia melekat dengan CD yang lain.. 
    2. Bilas lampin anda dari mana-mana sisa pepejal
    3. Masukkan ke dalam mesin basuh (mengelak pelambakan, disarankan agar membasuh tidak lebih daripada 12 CD pada satu masa)
    4. Masukkan LunaCare berdasarkan dos yang telah disyorkan, yang telah ditulis pada kotak (tidak digalakkan meletakkan terlalu banyak kerana ia boleh mengakibat kurang serapan)
    5. Membasuh dan membilas dengan baik (lampin anda sepatutnya berbau wangi dan bersih sekiranya tiada bau air kencing,ammonia atau bau lain yang tidak menyenangkan.)
    6. Jemur sehingga kering (cuba elakkan menggunakan mesin pengering kerana ia boleh merosakkan  PUL anda)
    NotaJika anda rasa yang lampin anda tidak menyerap atau terdapat bau ammonia kuat dari lampin anda, ini mungkin disebabkan oleh penggunaan pencuci yang kurang atau lebih.Lakukan basuhan semula tanpa detergen dan buat bilasan tambahan.

    LUNATOTS...PAKEJ Lampin Kain Moden (CD) Jenis Pelekat@Velcro V2 (RM246.00)

    PAKEJ LAMPIN KAIN MODEN (CD) JENIS PELEKAT@VELCRO 

    RM265 RM246


    BELIAN SECARA PAKEJ LEBIH PENJIMATAN
    ( DISKAUN 10%)


    Lampin Kain Moden Jenis Pelekat.

    LUNATOTS VELCRO CD terdiri dari:

    • Adalah Produk Malaysia
    • Bahagian luar terdiri dari material PUL yang tahan lasak dan waterproof
    • Bahagian dalam terdiri dari kain fabrik microfleece yang memberi keselesaan pada kulit bayi
    • Sesuai untuk bayi yang baru lahir sehingga berumur 3tahun
    • Pelapik dalam (insert) terdiri dari 3 lapisan microfiber
    • Mempunyai Butang laras untuk Laraskan size (S, M, L dan XL)
    • Pelekat @ Velcro adalah pelekat yang berkualiti tinggi dan ia adalah jenis tahan lasak
    • Penjimatan sehingga 10% sekiranya dibeli secara pakej (5set)
    • UPDATE 050311


    TERDAPAT SEHINGGA 26 PILIHAN WARNA MENARIK MENGIKUT CITARASA TERKINI





    LUNATOTS CD 

    Rekabentuk yang unik dengan 4*3 butang boleh laras untuk saiz XL,L,M dan S


    PENAMBAHBAIKAN DARI LUNATOTS

    - CD Lunatots boleh digunakan untuk berat anak 3kg sehingga 17kg(sehingga anak tidak lagi perlukan pemakaiannya)
    - Sesuai juga dipakai  untuk masa yang lebih panjang(10mlm-7pg) dengan penggunaan 2keping pelapik microfiber.

    PESANAN DARI LUNATOTS

    - Sentuhan terus diantara pelapik mikrofiber dengan kulit bayi akan menyebabkan kulit bayi kering. Masukkan pelabik mikrofiber didalam poket supaya hanya lapisan microfleece yang menyentuh kulit bayi anda.

    CARA-CARA BASUHAN UNTUK CD LUNATOTS

    1. Untuk kali pertama,(CD baru), lakukan basuhan CD sebanyak 3X supaya kadar penyerapan akan menjadi lebih baik.

    2. Penggunaan 1 set CD adalah selama 4 jam sahaja.

    3. Buangkan kotoran sehabis mungkin dan perahkan sebelum dimasukkan ke dalam mesin basuh.

    4. Tidak digalakkan menggunakan sabun yang mempunyai enzim-enzim pemutih, pelembut, pewangi atau apa-apa sahaja yang boleh membuatkan satu lapisan yang menghalang kadar serapan oleh pelapik luar dan dalam CD. Penggunaan Lunacare adalah digalakkan terutama untuk CD Lunatots.

    5.CD yang telah dibasuh boleh dijemur terus di bawah cahaya matahari ataupun di dalam rumah.

    TIP-TIP Dari LUNATOTS.

    - Jumlah Penggunaan CD bagi seorang anak untuk sehari adalah sama dengan kuantiti penggunaan pampers pakai buang untuk sehari. Oleh itu adalah lebih baik sekiranya seorang anak mempunyai sekurang-kurangnya 10 keping CD.

    - Kekerapan basuhan untuk pelapik mikrofiber(insert), akan menambah kadar penyerapan untuk pelapik mikrofiber(insert) tersebut.

    - Disarankan agar menggunakan beg basuhan (Laundry Bag) setiap kali basuhan CD